• ÖKOISKOLA vagyunk

• Kastélyunk is van

Erasmus

BESZÁMOLÓK

Iskolánk Leonardo pályázatot nyert, mely kétszer egyhónapos szakmai gyakorlatot jelent 25 fő számára. A pályázat címe: Magyar és német elődök nyomában, új esélyek felé Európában.

(Szerződésszám: 12/0034-L/1001.)
Időintervallum: 2012. június – 2014. május.

Németországban voltunk gyakorlaton - 2012.11.18. - 2012.12.17-ig. A Leonardo program keretében iskolánk tanulói egy hónapos németországi gyakorlaton vehettek részt. A lehetőségre pályázni kellett. A tanulók kiválasztása a jelentkezési lapok kitöltése után történt. Figyelembe vettük a tanulók nyelvi és szakmai felkészültségét. A gyakorlat előtt egyhónapos intenzív felkészítő képzés volt német nyelvből, szakmai ismeretekből, informatikából és ország ismeretből.
A tanulók és a kísérők 2012. november 18-án indultak a hosszú és várakozással teli útra. 15 órás utazás után fáradtan érkeztek Németország „zöld szívébe" Thüringiába, Scheibe – Alsbaschba. A megérkezés után, a finom vacsora elfogyasztását követően a tanulók azonnal nyelvgyakorlásba kezdtek. Hétfőn a csoport egy magyar tolmáccsal Erfurtba kirándult. Itt megnézték a Dom teret, Fischmarkot, Rathaust, Angerplazt-ot, a Szatócs hidat majd megkóstolták a híres thüringiai kolbászt is. Este a szálláshelyen folytatódott a nyelvi felkészítés, mert kedden elkezdődött a diákok kiszállítása a gyakorlati helyekre. Minden szállodába, panzióba 2-2 fiatal került, akik az egy hónap alatt egymást segítve végezték mindennapi tevékenységeiket. Szállásuk is a gyakorlóhelyen volt, melyek megfelelő körülményt biztosítottak mind a nyelvi mind a szakmai kompetenciák fejlesztésére. Tanulóink szabadidejüket tartalmasan tölthették el a festői környezetben található panziókban, szállodákban.

Tanulók elhelyezése:

Quellenhof Hotel – Bad Wildungen

6. Böhl Szilvia – Kiss Henrietta
Aquavita Hotel – Bad Wildungen

Az első pár nap beilleszkedési és nyelvi nehézségei után a tanulók jól végezték munkájukat, szakmai tapasztalatokkal és élményekkel gazdagabban tértek haza.

ANTAL EDIT DIÁK-BESZÁMOLÓJA:
NiederFüllbach Beckenhaus - 2012.11.16-tól 2012.12.16-ig

Antal Editnek hívnak. Az Apponyi Sándor Mezőgazdasági Szakiskolában járok Lengyelre, a panziós falusi vendéglátó 1-be. Az iskolában hallottam erről a lehetőségről, hogy ki lehet menni Németországba 1 hónapra gyakorlatra, aminek a végén európai bizonyítványt kapunk. Mivel az iskola megnyerte a pályázatot, megragadtam az alkalmat, hiszen ki tudja, lesz-e még ilyen nagy lehetőség az életben. A pályázat célja, hogy ismerjük meg a kinti életet, hagyományokat, szokásokat, ételeket, italokat és hogy milyen külföldön dolgozni. Ehhez szükség volt németből és egyéb ismereteinkből vizsgát tenni.

November 16-án éjjel indultunk néhányan az iskolából. 2 napig kint volt német felkészítő és 3. nap este már vittek is minket Niederfüllbachba. Nagyon kedvesen fogadtak. Kicsit meg voltunk rémülve, de ez alaptalan volt. Este meg is mutatták a szállásunkat, berendezkedtünk. Barátságos kis szobát kaptunk. A tv-ben persze német adások szóltak, ebből is tanulhattunk. Volt egy kis konyhánk is, ahol főzhettünk.

Másnap már mennünk kellett dolgozni. Az első hét kicsit nehéz volt, bele kellett rázódni, de utána minden rendben ment. Időben ott voltunk, időben kezdtük a munkát, akkor mentünk el, ha szünetet kaptunk. 1 nap alatt megmutattak mindent. 1 hetet konyhán voltam, 1 hetet felszolgáltam. Elmondták, hogy 5 napot kell dolgoznunk és 2 szabad. Hétvégén mindig dolgoztunk, mert akkor volt igazán forgalom. Kaptunk 3 pólót, egy fehéret, feketét és bordót, hogy azt használjuk munka közben. Rengeteg új ital- és ételfajtát tanultunk és készítettünk. Sok terítést és szalvétahajtogatást tanulhattam, már az első héten terítenem kellett. Kaptunk reggelit, ebédet, vacsorát, kávét és minden mást. A reggeli svédasztalos volt, bédet általában választhatunk, vagy azt kaptuk, amit a vendégek. A krumplit nagyon szeretik a németek, hiszen minden nap volt az étteremben. A szószok és a saláták is nagy szerepet játszanak itt. Keddenként este nem kellett felszolgálni, mert önkiszolgáló BÜFÉ volt, több fogásos vacsorával.

Az étterem - vendéglő nagyon népszerű volt. Az ízlésesen berendezett terem 150 férőhelyes, az étteremben 80-an, a konferencia teremben mintegy 40 fő fér el. Számos lehetőséget biztosítanak családi összejövetelekre, találkozókra, rendezvényekre. Figyelve a részletekre, a büfé nem csak a szemet, hanem a szájat is megbabonázza. 50 kényelmes szobákat kínál Niederfullbach Beckenhaus, melyek felszereltsége: zuhany, wc, tv és néhány telefon. A szállodában van egy tárgyalóterem is, melynek befogadó képessége 40 fő, ahol lehetőség adódik szemináriumok, konferenciák lebonyolítására. Számos történelmi helyszínt és látnivalót, valamint sokszínű kulturális lehetőséget kínál a régió, melyek könnyen megközelíthetők, így még inkább vonzzák a turistákat. Niederfülbach sörkertje kedvelt találkozóhelye a helyibelieknek, a diákoknak és az ide látogatóknak.

Amikor szabadnapot kaptunk, elmentünk a városba körülnézni és kerestünk élelmiszer boltot, hogy tudjunk vásárolni. Az étteremmel szemben volt egy kis játszótér, meg egy tó és nem messze a focipálya. Nagyon szép város Niederfülbach, főleg karácsonykor, kivilágítva.

Nagyon büszke vagyok, hogy sikerült végigcsinálnom ezt az 1 hónapot. Rengeteget tanultam és amint lesz lehetőségem, szeretnék visszamenni. Remekül éreztem magam és jól kijöttem a vendégekkel és kollégákkal. Megkaptam a bizonyítványom, 5-ös lett. Jó tapasztalat volt ez számomra szakmailag és a nyelvismeret miatt is.

FM DASZK, Apponyi Sándor Mezőgazdasági Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma

7184 LENGYEL Petőfi út 5.